Ταξίδια - Εκδρομές 02.06.2011

Σκάφος-βάρκα: Πάμε να σκίσουμε τα κύματα!


Το καλοκαίρι μπήκε και επίσημα από την 1η Ιουνίου. Η θάλασσα μας καλεί να την απολαύσουμε και τι καλύτερο από το να αποδεχτούμε την πρόσκληση με μια βάρκα ή ένα σκαφάκι.

Στην αγορά της Χαλκίδας και διαπίστωσαμε μερικές πολύ καλές προσφορές που ελκύουν όλους τους λάτρεις του υγρού στοιχείου.  Στο κατάστημα "Yamaha Μπεληγιάννης" (3ο χλμ Χαλκίδας-Αρτάκης) ανακαλύψαμε μια πραγματικά αξιόπιστη λύση για τη θάλασσα: Το φουσκωτό IMIA της Oceanic με μήκος 6,40 μέτρα, 4χρονη μηχανή Yamaha και trailer (φωτό αριστερά). Η έκπτωση στο μοντέλο είναι πολύ μεγάλη, αφού από τα 46.000, η τιμή έχει κατέβει στα 32.500!

Συμφέρουσες τιμές εντοπίσαμε και στη γνωστή αντιπροσωπεία F Marine του Νίκου Παπαδημητρίου (Χαϊνά και Δωδεκανήσου, Χαλκίδα). Κατ' αρχάς η επιχείρηση κάνει ειδικές τιμές στους κινητήρες Mercury.

Η μεγάλη προσφορά, όμως, αφορά στη βάρκα Argo 450 με κινητήρα Mercury 15 ίππων και trailer. Η τιμή της ανέρχεται στα 5.200 ευρώ με διευκόλυνση στην πληρωμή!

Στα παραπάνω καταστήματα συναντήσαμε πολλές προσφορές για το καλοκαίρι που αξίζουν τον κόπο να τις διερευνήσετε από κοντά.  

Ωστόσο, τα πλεούμενα χρειάζονται πάνω απ' όλα συντήρηση για να είμαστε ασφαλείς και να τα χαιρόμαστε πολλά χρόνια. Απευθυνθήκαμε, λοιπόν, στον συντηρητή Νίκο Λώμη, ο οποίος μας αποκάλυψε τι πρέπει να προσέξουμε πριν βγάλουμε τη βάρκα μας από τη...χειμέρια νάρκη, καθώς και κάποια σημαντικά μυστικά.

Οι κινήσεις, λοιπόν, που πρέπει να γίνουν από κάθε ιδιοκτήτη πριν βγάλει στη θάλασσα το σκάφος του είναι οι εξής: Α) Ελέγχουμε το ρουλεμάν του trailer αν είναι σε καλή κατάσταση Β) Τσεκάρουμε το σύστημα διεύθησης αν λειτουργεί κανονικά. Κάνουμε το ίδιο με την μπαταρία και το χειριστήριο Γ) Εμπιστευόμαστε τον έλεγχο του κινητήρα σε έναν ειδικό, καθώς πρόκειται για ένα σημαντικό κομμάτι που απαιτεί εξειδικευμένες γνώσεις.
 
Αφού τελειώσουμε με αυτά, όταν πια θέσουμε σε λειτουργία τη μηχανή, έχουμε το νου μας για τα εξής: Α) Η ψύξη του κινητήρα πρέπει να γίνεται αδιάκοπα. Την ελέγχουμε από την εξωτερική ενδεικτική ροή της μηχανής. Β) Η ενδεικτική ροή νερού πρέπει να είναι ασταμάτητη. Γ) Το πιο επικίνδυνο, που συνήθως προσπερνούν οι χειριστές, είναι οι μικροδιακοπές στη λειτουργία της μηχανής. Σχεδόν πάντα οδηγούν σε σημαντικές βλάβες και δεν πρέπει να τις αφήνουμε χωρίς τεχνικό έλεγχο.
 
Τέλος, ο κύριος Λώμης επισημαίνει το...σωτήριο έλεγχο των σωστικών. "Πρέπει να τα διατηρούμε σε καλή κατάσταση, γιατί πρόκειται για ζήτημα ασφάλειας, αλλά και νομιμότητας. Δεν πρέπει να έχει παρέλθει η ημερομηνία λήξης στον πυροσβεστήρα και τα βεγγαλικά, γιατί, εκτός των άλλων, οι ιδιοκτήτες αντιμετωπίζουν και βαριά πρόστιμα".
 
* Yamaha Μπεληγιάννης: Τηλ. 22210 - 84197 και 693-69-08-644.
* F Marine: Τηλ. 22210-88870

* Νίκος Λώμης: Τηλ. 697.37.93.325.

Το διαβάσαμε στο www.egnomi.gr