Η προσέγγιση και η απόπλευση από έναν μόλο ή λιμένα όταν υπάρχει σταθερός νότιος άνεμος και παράλληλο ρεύμα αποτελεί μία από τις πιο απαιτητικές διαδικασίες στη ναυτική πρακτική. Ο συνδυασμός των ανεμολογικών και υδροδυναμικών συνθηκών απαιτεί υπομονή, προγραμματισμό και σωστή τεχνική ώστε να αποφευχθούν ατυχήματα ή ζημιές στο σκάφος.
Ο νότιος άνεμος σε συνδυασμό με το ρεύμα μπορεί να επιφέρει ένα κάθετο ή διαγώνιο σπρώξιμο στο σκάφος τη στιγμή που επιχειρεί να προσεγγίσει μια προβλήτα ή είσοδο λιμένα. Η κατεύθυνση του ανέμου συχνά επηρεάζει την ευστάθεια του σκάφους, ενώ το ρεύμα τροποποιεί την πορεία σε σχέση με τον πυξίδα.
Η χρήση της μηχανής και των πηδαλιουχικών συστημάτων αποτελούν κρίσιμα εργαλεία. Σε σταθερό νότιο άνεμο, πρέπει να γίνονται μικρές και ελεγχόμενες διορθώσεις στην πορεία. Επιπλέον, η χρήση της μηχανής με αντιστρόφως βέλτιστη προπέλα (πχ. λίγη όπισθεν) βοηθάει στον έλεγχο της τελικής ταχύτητας.
Σε περίπτωση λιμανιού με πλάγιο ρεύμα προς τα δεξιά, για παράδειγμα, ο κυβερνήτης θα πρέπει να κρατήσει την πλώρη πιο αριστερά στην αρχική πορεία ώστε το ρεύμα να το φέρει προοδευτικά στη σωστή ευθυγράμμιση.
Κατά την πρόσδεση, η συνεργασία του πληρώματος στον χειρισμό των σχοινιών και των φτερών (fenders) είναι απαραίτητη ώστε να μειωθούν οι τριβές και τυχόν χτυπήματα. Σε νότιο άνεμο, τα φτερά πρέπει να τοποθετούνται κατάλληλα, κυρίως στη πλευρά που θα δεχτεί το βάρος του ανέμου.
Για την απόπλευση, η διαδικασία ακολουθεί αντίστροφα τις προηγούμενες τεχνικές: εκτίμηση ανέμου και ρεύματος, σταδιακή εκκίνησή της μηχανής και αντισταθμιστική πορεία για την αποφυγή κρούσεων προς τον μόλο ή άλλα σκάφη.
Η επιτυχής προσέγγιση και απόπλευση ενός σκάφους υπό συνθήκες νότιου ανέμου και παράλληλου ρεύματος απαιτεί καλή γνώση της ναυτικής πλοήγησης, προσεκτικό προγραμματισμό και άριστο συντονισμό χειρισμού μηχανών και χειρισμού σχοινιών. Με την κατάλληλη τεχνική, η διαδικασία γίνεται ασφαλής, ομαλή και αποδοτική.