Η προσέγγιση και η αναχώρηση από έναν ντέκ (καΐκι ή μαρίνα) υπό συνθήκες πλάγιου ανέμου και πλάγιου ρεύματος αποτελεί μια από τις πιο απαιτητικές ναυτικές δεξιότητες που πρέπει να κατέχει ο κυβερνήτης. Η σωστή πρακτική και η αντίστοιχη τεχνική μπορούν να εξασφαλίσουν την ασφάλεια του σκάφους, των επιβατών και της υποδομής.
Ο πλάγιος άνεμος ασκεί δύναμη στο πλάι του σκάφους, με αποτέλεσμα την πλευρική ώθηση, ενώ το πλάγιο ρεύμα επηρεάζει την κατεύθυνση του πλοίου στην επιφάνεια της θάλασσας. Η ταυτόχρονη παρουσία και των δύο αυτών παραγόντων επιδεινώνει την κατάσταση, καθώς το πλοίο κινδυνεύει να εκτραπεί από την επιθυμητή πορεία.
1. Με αργή ταχύτητα: Πλησιάστε το ντέκ με μια μικρή γωνία προς τα αριστερά ή δεξιά, ανάλογα με την κατεύθυνση του ανέμου και του ρεύματος, ώστε να αντισταθμίσετε την πλευρική ώθηση.
2. Χρήση κινητήρα και πηδαλίου: Διατηρείτε διαρκώς ισορροπία μεταξύ επιτάχυνσης και στροφών του πηδαλίου. Χρησιμοποιήστε τον κινητήρα σε ρελαντί ή χαμηλή ταχύτητα για να μπορείτε να αντισταθμίσετε με ευκολία τυχόν παράπλευρη κίνηση.
3. Εγκατάσταση σχοινιών: Ετοιμάστε τα σχοινιά πασαλειμμάτων. Τυπικά, το μπρούμυτα και τα ντέρτια χρησιμοποιούνται για τον περιορισμό της κίνησης μπρος-πίσω και πλάγια.
Η αναχώρηση απαιτεί αντίθετη στρατηγική:
Η προσέγγιση και αναχώρηση από ντέκ υπό πλάγιο άνεμο και ρεύμα είναι μια διαδικασία που απαιτεί ακρίβεια, καλή συνεννόηση με το πλήρωμα και πλήρη κατανόηση των επιδράσεων του περιβάλλοντος. Με συνεχή εξάσκηση και σωστή προετοιμασία, ο κυβερνήτης θα είναι σε θέση να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις αυτές με ασφάλεια και αυτοπεποίθηση.